TIPS BILA SEDIH APA PERLU KITA BUAT?

Tips kekya bila rasa sedih bila orang sakitkan hati kita. Fitnah kita. Kata macam macam dekat kita. Cuba alihkan sedih tu. Cuba fikirkan perkara yang boleh buat kita rasa happy atau buat sesuatu yang boleh happy kan kita. Contoh shopping, pergi berurut, kalau minat cucuk tanam. Pergilah tanam apa yang kita minat. Cabut rumput. Tengok pokok ker. Layan kucing ker. Baca novel. Tengok movie korea ker. Kalau nak lagi tenang dekat diri dengan Allah.

Apa apa yang boleh buat kita happy. Jangan sedih lama lama sangat. Kalau boleh cepat cepat buang sedih tu. Hati sakit kita juga yang merana. Fikir negatif hati kita juga yang sakit. Biasalah manusia mana nak lepas dari rasa sedih, marah, benci, dengki semua tu.

Tapi ingat siapa yang fitnah kekya masa nak dekat kahwin. Kata kekya macam macam dekat jiran mak mertua kekya. Kekya tak mampu nak maafkan orang tu lagi. Kekya kenal siapa dia. Saja cerita benda dah lama hahaha?? Kekya sendiri pun tak tau apa motif dia cerita benda melalut macam tu. Ker dia jeles dengan kekya. Ker kekya ada guna duit dia untuk buat majlis kahwin kekya kot. Rasanya takda kot? Ni jiran mak mertua kekya sendiri beritahu ~

Leave a Reply

Bantuan?
1
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop
    Scroll to Top
    %d bloggers like this: